Saturday 10 November 2012

Gigi oh gigi.. ep2

uh..uhh..uuhhh..
riuh.riuh..riuhh.. act makngah aku yang datang dengan kawan die, datang amik sayur free kt belakang rumah ni.. act ayah n aku punye hobi yang sama. salah satunye ialah gardening.. aku suke giler tanam sayur-sayuran tapi makan sayur tu boleh lah tapi TAK SUKE sangat!! ikot mood la.. eeh jaoh lak melalut sesat ni. die tnye nape tak pegi kat rumah die semalam. so ape lag jawapan aku.. gigi ni sakit. owh cakap sal sakit gigi aku ade sedikit petua mengurangkan gigi sakit;

  • bunga cengkih: tumbuk bagi lumat then lulurkan atau sapu ke bahagian yang lebih saki. insyaAllah hilang sakit tu..*lagi senang beli je serbuk bunga cengkih lagi cepat.
  • kumur dengan air garam..*act tu unt mencuci je.
  • makan penadol je.. hehe boleh bertindak sebagai ubat tahan sakit. tapi ni fact taw
  • sapu minyak angin pada bahagian sakit tu.. tap ni bahagian luar je lah-pipi-
  • pegi je jumpe dentist.. heee act klo sakit gigi tu macam berdenyut. beliau xkan cabut. korg tahan je sambil habiskan ubat antibiotic.
tambahan je ea. nk percaye o x. terserah pada logik masing..if nak putihkan gigi.. tumbuk arang n berus dengan berus gigi erm.. sental ngan sabut kelapa pun boleh.. tapi ni siyes taw.. petua mase kecik kek kampung dlu.. amalkan je sebelum tido selame seminggu. then tengoklah hasil nye.. ting!!*soundeffectgigibersinar.. hehe selamat mencuba..

No comments:

Post a Comment